torsdag 18 juni 2009

Torsdag

Min ända lediga dag den här veckan, och midsommar imorgon. Jobbar 8.30 - 16.00, Suck!
Idag har Cleo flyttat till ponde. Allting gick jätte bra! Gick lätt att lasta och lätt att transportera, stod relativt stilla hela vägen från ryssbält. Han var rätt så nyfiken då jag lastade av han, men ändå lugn. Han fick en hage bredvid 2 andra Varmblod, Bamse och Chillan. Om några dagar då han har kommit till rätta och landat ordentligt så ska han få gå tillsammans med dom. Dom sover ute idag också, men de är han ju van vid. Ska börja med kraftfoder till veckan hade jag tänkt mig, och sätta igång med träningen på riktigt. Han ska gå med på lägren i sommar också, men de är nog bara nyttigt för honom att röra på sig lite extra då jag jobbar mycket också.













Nu har jag ju tid för Silver också när jag har dom på samma ställe. Bara han får en sadel snart, får så ont i rumpan av att rida barbacka! :) Gjorde en värre snygg avfallning för någon dag sen också, hehe.. Madde höll på att smälla av! Måste ha sett hur roligt ut som hellst! Min syster har börjat sommarjobba på ponde också så jag har ju mycket hjälp av henne med hästarna om jag behöver! De är jätte skönt att veta att hon ställer upp då jag inte kan! Så är jag ju inte så frisk heller. Var till läkaren i onsdags. Har mått jätte dåligt sista tiden med hjärtklappning, tungt att andas osv.. Hon sa att jag är påväg att få syror i blodet igen och riskerar att bli jätte sjuk! De kan slå ut både hjärta och lungor inom kort om jag inte börjar sköta mig NU! Har gått ner till 46 kg!! Måste börja äta ordentligt, ta mina mediciner och sluta stressa. Försöka ta de lugnt och planera så jag slipper stressa. Mår jätte dåligt. Sover knappt nå heller, så nu är de allvar! Midsommar imorgon som sagt. Har planerat att grilla och ha trevligt med Jocke och Ida, men var vet vi inte ännu, de återstår och se! Nu ska jag gå lägga mig och sova så jag orkar jobba imorgon!



Kraam Sandra




Silver&Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar