måndag 22 juni 2009


Måndag, och våfflor..


Stigit upp tidigt idag och åkt till Ponderosa. Härligt väder har de varit hela dan, varmt och skönt!
Har hunnit med rätt mycket idag. Annika, jag och Kicki har handlat lite grejer på återvinningen till Ponde. En kakburk, typ tennisracket och tavlor! Så handlade vi på ica, och när vi kom tillbaka till Ponde så städade jag lite i köket, och sen gräddade jag våfflor! MYCKET gott!
Gjorde lite ledarskapsövningar idag med Loppan. Gick jätte bra, hon är en super fin häst, men tyvär så lyssnar hon endast på röst och kroppsspråk. Hon är inte alls hanterad så mycket. tex så förstår hon inte skänklar eller vad du menar då du tar i tyglarna. De kommer INTE att gå bra för henne om hon ska gå med på lägren. Tycker synd om Loppan om hon måste de.
Madde var himla seg idag, kom först vid 13 tiden. Då var de dags för min egen häst.
Red i paddocken med Madde, Chillan, Annika och loppan. Gick rätt bra för mig och Cleo. Måste försöka rida och träna så mycket som möjligt, och på söndag ska vi hoppa! De gick rätt bra för annika med loppan också, lite sämre i traven bara.
Åt middag på Ponde också, stekte korv och kokade makaroner till mig och Madde.
Lyckades med en himla stilig grej idag, sprang rakt in i en planka så hårt att den lossnade från stolparna. Rakt över näsan och kinden fick jag den, kommer vara helt blå imorgon skulle jag tro! Har handlat nå fil och flingor som jag ska äta till frukost!
Sitter och ser en film nu, efter de ska jag gå sova så jagf orkar upp till Ponde, och sen och jobba. Ska dessutom till tandläkaren, BLÄ!


Godnatt! Kraam Sandra

Gåsen Telma på Ponde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar