torsdag 28 mars 2013

Tiden bara springer iväg!

Känns som att det var igår vi rullade till Piteå för att hämta min pärla. Family Affair, ett Engelskt fullblod som jag hittade i en blocket annons i Skåne. Jag köpte henne osedd, och oprovad, inte en sekund tvekade jag. Jag visste knappt vad hon var för färg. Allt jag kunde göra var att lita på de hennes dåvarande ägare Jenny berättade (Kan tillägga på en gång att hon var den mest ärliga och seriösa människa jag gjort affär med någonsin!) Kände ända in i själen att det här var hästen för mig, hästen som jag väntat på i alla dessa år. Jag kommer aldrig att glömma den pirrande känslan av spänning och förväntan när den enormt stor lastbilen rullade in på Grens transport och åkeri i Piteå, mitt i natten den 26e augusti. Kommer aldrig att glömma då jag såg henne trippa ut ur lasbilen med sina smala vackra ben, och sin lilla spänstiga kropp. Hon var så lugn och så säker på sig själv. Klart hon var nyfiken, men absolut inte rädd eller stressad, trots att hon åkt lastbil upp från Skåne.
Så mycket ha vi gått igenom tillsammans på den korta tid jag haft henne, både med och motgångar. Inte ens olyckan vi var med om i höstas har kunnat skilja oss åt. Jag var så otroligt rädd att jag aldrig mer skulle våga rida, att jag skulle vara tvungen att sälja iväg henne. Men med så mycket stöd från vänner, familj och hästterapeuten Erika har vi tagit oss ur svackan som blev. Min fina prinsessa. När hon ser på mig med med sina stora, kloka och bruna ögon är det precis som att hon talar till mig. Vi förstår varandra på ett sätt som ingen annan kan förstå. Allt slit, alla tårar och motgångar har gjort oss starkare och det har helt klart varit värt det. Jag skulle inte byta ut henne mot allt i världen!



Augusti 2012

Lilla Lillan, hon var så liten och tanig när hon kom och hade en riktig knotirumpa ;)  Hon hade storlek 135 på täcken då, och nu är 145 nästan för litet. Min lilla bäbis har blivit stor nu, fullde 4 år den tredje mars.







Mars 2013

Såhär ser min bäbis ut idag! Mycket grövre, jämnare och rundare i formen. Nu slipper jag oroa mig över att hon ska gå av när jag sätter mig på henne :)







November 2012

Efter knappt 3 månader hos mig hade hon ätit upp sig, och musklat på sig ordentligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar