fredag 15 mars 2013

Pee wee och nya täcken! Tips??

Åh va jag är less på vinter och kyla! Vil ha vår, värme och barmark nu nu NU! Fryser ihjäl av att rida utomhus. Igår fick sig Peter ett ridpass på banan iaf. Det bestod av övergångar och skänkelvikningar. Det gick kanon, som vanligt! Med Fina Peter går det nog inte att misslyckas. Lillans espernza ligger väldigt bra på hans rygg om man annvänder padden som pallar upp bakvalvet en aning. Trivs i westernsadeln, men det är skönt att rida i esperanzan för omväxlings skull ibland :)

Är det någon som provat Pee wee bett förresten? Har läst lite trådar här och var men fick inte någon egentlig klarhet om vad folk tyckte om bettet? Peter har en tendens att bli väldigt stark och tung i handen, och jag hade velat hitta ett annat bett åt honom. Är pee wee nått som någon kan rekommendera? Bettet kostar ju ändå 700 kr så jag känner mig lite kluven. Lillan går super på vanligt tränsbett, tar fint stöd och tar aldrig någonsin bettet och sticker, så henne behöver jag inte byta bett på.

Blev ett snabbt pass på banan idag. Kallt som satan! Hon stod hur fint och lugnt som hellst i stallet när jag ryktade och tog bort fällpäls med ryktstenen, men på banan blev hon ett riktigt monster. Hon skyggade för precis allt. Råkades hon sparka iväg en snöklimp med hoven så höll hon på att dö i skräck. Smått enerverande och jag ville bara skrika rakt ut åt henne hur fjantig hon är, men det kan jag ju såklart inte göra :) Efter ca 20 min slutade hon och gick riktigt fint, utan att bli rädd för sin egen skugga (mycket ofta blir hon det). När han väl landat och började frusta ut, gav jag mig. Rätt nöjd med min insats ändå, satt ju trots allt kvar! Är det någon som har några träningstips? Varje gång vi ska ut och rida så är det samma sak. 4 års trots? Får bråka hur länge som helst innan hon sammarbetar, och som sagt varje gång. När hon väl "släpper så är hon en dröm arr rida.



Hittade SUPERFINA Jacson vår/regn täcken på internet idag med helhals och fleecefoder. Ordinarie pris 1600, nu 600 kr. Snacka om flyt! Dom kommer bli så vackra mina fina änglar :)

Bjuder på lite bilder, och hemsk ser jag ut! Men som sagt, det bjuder jag på ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar