måndag 1 april 2013

Underbara vår!

Idag har varit en mycket svettig dag, för både mig och hästarna! Började iaf denna dag i stallet (som vanligt!) med morgonjour tillsammans med bästa Jessica. Ut med hästarna, lite mockning, stallfix och så smådjursskötsel.

Idag longerade jag Lillan, gick sådär. I början var hon jätte fin, men på slutet börjar hon tjura och slänger sig åt alla håll och kanter, byter varv mitt i allt och gör allmänt dumma saker. Någon som har nått longeringstips till bråkiga unghästar? :)  Sjöblöt i svett var hon efter vi var klara! Vädret gjorde ju sitt också, strålande vårsol och varma vindar. Efteråt så kastade hon sig givetvis i allt bajs i hagen hon kunde hitta! :)

Höll en liten dressyrlektion för Jessica och Busan. Idag provade jag att sätta på Busan en halsförlängare, och jag kan säga att det blev som en helt annan häst. Hon fick ett mycket bättre steg, och det syntes tydligt att hon jobbade mycket bättre med ryggen. Jessica såg ut att ha mera rytm och balans också. Det blev iaf lite volt övningar, med cavaletti på volten. Busan gick verkligen super bra! Blev ett rätt kort och intensivt träningspass, ca 30 min. Var ju första gången med halsförlängare också.

Peter då? Hans ben verkar bättre, kådomslag gjorde nog susen! Knappt någon svullnad idag, men jag har ju haft han lindad också. La iaf nytt omslag idag och nya lindor. 20 minuters promenad skratt på det. Ingen feber eller hälta idag heller, får se hur det ser ut imorgon.


Bjuder på lite härliga vårbilder :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar