onsdag 3 april 2013

Men Lillan, så liten du blev!

Idag har jag haft en helt fantastisk dag, och båda mina hästar har varit helt fantastiska! Tog en 6 timmars stallistelse idag också för övrigt. Blev en suveränt härligt lång uteritt med Jessi på Busan, Kristina på Peter, jag på Lillan och syrran med Beata i grimskaft :) Det var fart i hästarna må jag säga, till och med Lillan var svår att stanna, och hon har aldrig någonsin varit svår att stanna! :) Energin var på topp och lyckan var obeskrivlig. Kristina, som inte ridit på ett bra tag, var superduktig. Hon var hejnöjd efteråt, och Peter också. Efteråt ryktade vi pållarna ordentligt, och när syrran var klar med Beata såg hon helt kal ut. Man hade nog kunnat göra en massa av all päls hon drog lös! Peter fick ett litet broddtramp på insidan av benet, alldeles vid kronranden och det blödde en aning. Det är rätt sårt ställe att linda omslag på men jag gjorde mitt bästa av det jag hade tillgängligt. Får fara på apoteket imorgon och köpa flexi-lindor så jag kan lägga om bättre. Tror inte att det är någon fara, men som sagt kan man aldrig vara nog försiktig, tycker jag iaf.  

Efter vi var klara med det så motionerade jag lilla Maja, guuud så hon älskar att få komma ut och röra på sig :) Tog det rätt lugnt, lite skritt, trav och galopp i båda varven, och hon lyssnade fint. Blev nyfiken att se om hon kan hoppa, och jga kan säga att det kunde hon! Provhoppade att av övningshindrena som vi ska ha imorgon, och hon skuttade så glatt över :) Haha, borde kanske ha köpt mig en liten häst istället för enn fullblod på 170? ;) 

Imorgon blir det hoppning/markarbete igen. Taggad till tusen!! Ska försöka få ihop någon film och ett par bilder på träningen. Tills dess, se och njut av dagens bilder! :)
 Fotograf är bästaste Jessica <3>

Så snart jag har redigerat filmen på mig och Maja så laddar jag upp den här!




3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Borde byta Lillan mot en liten istället kanske ? :D ;) <3

      Radera
    2. Behåll lillan och var en liten extra "matte" till
      maja och ta henne när du har tid, det tycker jag i alla fall ;) <3

      Radera