fredag 19 april 2013

Nya färska bilder + dagens hoppträning!


Hej allihopa! Nu är det länge sen jag uppdaterat. Har inte riktigt haft tid, och har inte direkt haft nått bra bildmaterial att lägga ut. Men igår fotade Christina mig lite när jag red Lillan, så några bilder har jag att lägga ut. Träningen går fruktansvärt bra, och allt går bara framåt. Hon tar nu skänkelvikning, öppna, sluta och fram och bakdelsvändningar i båda varven. allt fungerar och flyter på hur fint som helst, i både skritt och trav. Körde tempoväxlingar och skolridning igår, och det gick helt fantastiskt. Hade tänkt börja öva på skolgaloppen nu och lära in galoppombytena bättre. I ena varvet går det hyffsat, men i andra går det lite sämre. Men som sagt, övning ger färdighet!

Idag hopptränade vi på två stycken diagonala hinder. Vi både trav och galopphoppade. Ena var ett kryss på 50 cm, andra ett räcke på 70 cm, och det gick kanon bra. Nästa vecka tänkte jag pröva och hoppa en liten bana med henne på fyra st hinder. Hon har blivit mycket starkare i bakdelen, och mycket lättare att ställa och ställa om sen vi börjat öva på sidvärtes rörelser. Hon har fått mycket mera spänst och smidighet och har blivit riktigt duktig på att svänga snävare svängar och gå på mindre volter. Hoppningen går riktigt framåt den med! Hon hoppar lugnt och sansat nu, och lyfter ordentligt på fossingarna. Kanske blir att tävla en liten klubbtävling den 25e maj trots allt :D Är sååå stolt över min prinsessa, och över mig själv också för den delen! Det går RIKTIGT bra nu! :)


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar