fredag 23 september 2011

Tack för allt

De har iaf slutat regna nu för tillfället, men de ser inte ut att vara över ännu. Skulle vilja se annat än regn nu, så oerhört deprimerande väder! Saknar riktigt fint hötväder. Vill vara ute i skogen med hundarna och hästarna, inte sitta inne och glo ut i regnet. Ragnhild ligger här i min famn och spinner, hon är nog ganska glad att få vara inne i govärmen när de är kallt och öser ner ute! Man får så mycket tid över till att tänka på saker och ting när de inte finns nått annat att göra än att sitta inne! Jag tänker ofta på personerna som finns runt om mig i mitt liv, och som alltid gjort de. Men ofta glömmer vi att beräta hur mycket vi älskar just dom personerna som alltid finns där. Vi glömmer att tacka de, och bara tar alla för givet utan att vi egentligen menar nått illa i de. Vi faller i glömska, och glömmer att vara tacksamma och lyckliga för de vi har. Vissa har, men vill ha mer. Medans andra varken har, eller får mer. Jag vill i detta inlägg passa på att tacka alla de som funnits i mitt liv och hjälpt mig, i med och motgångar. De som gjort mig till den starka människa jag är idag och de som stöttat mig då jag varit påväg att falla.
Mamma, du har alltid funnits där för mig i väder och vind och ställer alltid upp för mig. Du hjälper mig alltid på rätt väg och du stöttar mig alltid. Du är världens absolut bästaste bästa mamma! Finns ingen som du, tack för allt! Är dig evigt tacksam, skulle inte klara mig utan dig i mitt liv! Älskar dig villkorslöst!
Mormor, Du har alltid funnits där för mig också och hjälpt mig med allt, precis om mamma! Förlåt om jag är sur och grinig ibland, menar inget illa. Tack för allt, för att du finns i mitt iv! älskr dig villkorslöst!
Mina systrar, ni har alltid funnits där när ingen annan gjort de, ni är änglar i mitt liv som stöttat mig och ställt upp med allt. Vi har bråkat endel, precis som syskon ska göra men vi har ändå alltid kommit sams när de verkligen har behövts! Älskar er villkorslöst!
Jonas, du är den av mina vänner som jag känt allra längst. Sen vi var små har vi alltid funnits i varandras liv, de måste ju vara 15 år minst! Du och jag har speciella band. Vi har gått igenom med och motgångar tillsammans och vi har alltid försökt att stötta varandra. Ibland pratar vi inte på ett bra tag, men vi glider ändå aldrig isär. Jag vet att du alltid finns där för mig, och jag hoppas du vet att jag alltid kommer finnas där för dig. De minnen jag har med dig glömmer jag aldrig. Tack för att du finns och funnits i mitt liv genom dessa år!
Joacim, du är en sann vän. Vi har delat de mesta och du har alltid ställt upp och hjälpt mig när jag behövt de. Dig kan man alltid lita på! Glömmer aldrig de fina och roliga minnena vi har tillsammans. Tack för allt!
Mari, du har alltid varit mina bästa vän! I många år har du funnits i mitt liv och du har alltid fyllt mig med lyckliga skratt och tokigheter! I perioder har vi bråkat som katt och råtta, men alltid hitta tillbaka till varandra. Med dig har jag massor av roliga, fina och underbara minnen! Jag är säker på att du också har de, vi har aldrig tråkigt då vi är tillsammans! Tack för allt vännen, är så oerhört tacksam över att få ha en vän som dig.
Oscar, du har, och är fortfarande världens bästa vän som alltid ställer upp. Tillsammans har vi upplevt de mesta, och kul har vi haft! Du har alltid hjälpt mig genom allt, och stöttat mig när jag inte orkat gå framåt. Tack för allt vännen!
Emil, jag älskar dig mer än allt i hela världen! De finns ingen som påverkat mitt liv så mycket som du. Du sätter färg på allt, även då allt är som mörkast. Du är min ängel här på jorden och du är oersättlig! Finns inte ord för hur mycket du betyder för mig. Är så oerhört tacksam för allt du gör för mig, för att du alltid finns där för mig. Älskar dig mest av allt min underbara Emil!
Till alla er andra, tack för allt! Tack för alla goda råd jag fått, alla fina människor jag lärt känna och alla fina minnen ni gett mig. Ni har alla en speciell plats i mitt hjärta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar