söndag 18 september 2011

Hösten har kommit...

Man känner de i luften, kalla mornar innan solen hinner värma på. Träden skiftar allt mer i höstens färger och fåglarna flyger mot varmare breddgrader. Hösten är mysig tycker jag, älskar att andas in den friska luften. Skogen är extra mysig då med alla dess färger. Hundarna trivs också, de kan vara ute och springa och busa i skogen utan att svettas bort. Blir ju så mycket nya lukter också på hösten så de blir extra intressant att vara ute! Älgarna visar sig mer kring vägarna nu i skumningen så de gäller att vara extra försiktig. Nu har jag äntligen fått börja skolan! Börjar imorgon måndag, ska bli kul tycker jag att plugga igen och kanske bli nått meningsfullt. Har funderat på förskolelärare eller lågstadielärare, om jag bestämmer mig för högskola sen alltså. Såg att af har nå utbildningar nu också i samband med naturbruks, de skulle också vara nått. Plugga ämnen kan jag ju faktiskt göra hemma om kvällarna.
I veckan kommer en stor dag, framtiden efter de är ännu större. De är då de gäller, min chans till ett nytt liv, en ny start på riktigt . Jag tänker inte missa den.
Veckan som varit har bjudit på rätt mycket må jag säga, har hunnit med ett och annat. Är nästan helt bra i magen nu sen sista medicinkuren, nu är de bara urinvägsinfektionen som spökar! Men antibiotikan får snart bukt på den också!
Nu när solen börjar titta fram om dagarna så kan jag sätta igång med ridningen igen, känns himla bra! När jag rider är nog ända gångerna som jag kan koppla bort verkligheten en stund och bara flyta med hästen. Känslan är helt obeskrivlig, nästan fjärilar i magen. Min lilla kyckling mår också bra, han bor nu mer i en liten kartong i sadelkammaren ihopp om att han ska överleva, lille gullisen. Hoppas mamma kyckling som ligger och ruvar får behålla sina kyckligar den här gången. Sist tog ju katten alla. Jag har för övrigt kylen full i ägg, tänkte baka lite imorgon och ta med på kalas till mamma. Syster fyller ju 15 år! Gud så tiden springer iväg, var ju nyss jag sköt omkring henne i barnvagnen tycker jag!
Nu till lite mera djupa tankar. Jag vet att de finns dom som sitter och läser min blogg, och sen skriver att jag är helt störd och liknande. Men, jag har inte bett er läsa, eller bett om eran åsikt så den kan ni hålla för er själva. De jag skriver, de är mina tankar och känslor, min verklighet. Alla är vi olika, hur skulle de annars vara ? Vi kan inte kritisera varandra bara för att en inte är lik den andra. Men tyvärr är de så de blir många gånger. Många utgår oftast på vad dom hört, inte vad dom själv upplevt. Skitsnack och svek blir ett faktum. Även de vi älskar som mest, och de vi tror att vi bäst kan lita på, kommer att svika. Verkligheten är grym, men människan är grymmare.
Nästa gång jag skriver ska ni få veta sanningen om de ni går runt och pratar om, så ni som går runt och snackar skit iaf kan snacka om sånt som är sant. Jag vet tt ni tror att jag inte vet, ni tror jag inte sett. Jag är trots allt inte dum, facebook avslöjar allt...

Godnatt alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar