tisdag 20 september 2011

regn... och mera regn

Trodde inte att himlen hade mera regn att bjuda på, men de hade den minsann. För de öser ner som aldrig förr! Smarta jag öppnade takluckan igår då himlen var blå och tänkte "Nu ska de väl inte komma mera regn på ett tag" men ack så fel jag hade! Min tacklucka går inte att stänga helt alltid, så gissa vem som hade vatten i bilen i morse? Jo JAG! Bara att le och bita ihop.. På med stövlarna och ut med hundarna och plaska runt i vattenpölarna! Skolan har gått bra idag, har gått ända till kl 16, sjukt jobbigt, men dagarna går ju åtminstone fort. Nu på eftermiddagen har jag känt mig jätte yr och konstig, tror jag håller på att få feber. de vore fruktansvärt dålig tajming, eftersom de är mycket som måste göras just nu! Är många järn i elden nu, och allt måste slutföras! Måste sälja nå hästgrejer så jag kan köpa mig nå extraljus till bilen, börjar vara ordentligt mörkt nu om kvällarna! Snart kommer väl snön förhoppningsvis så då blir de ju lite ljusare. Skulle behöva få sålt min andra bil också så jag kan betala mamma och eventuellt betala skatten på den andra, är mycket utgifter just nu! Ett par fälgar har jag hittat iaf, de var inte lätt. Nog för att centrumhålet är lite för litet, med Micke skulle svarva om de åt mig på jobbet. Hade ju däcken, bara fälgarna som fattades! Men nu verkar de problemet vara löst iaf, bara resten kvar...
Men nu gått folk, är ni redo för lite skvaller? Om mig själv förstås! De är ju inte så att jag tänker sjunka lika lågt som andra som snackar bakom ryggen på andra! Som ni läsare redan vet, så har jag inget jobb utan går skola, för att sen kunna skaffa ett jobb. De gör inte mig mindra värd än någon annan. Faktiskt så beundrar jag min själv lite som orkat ta tag i skolan igen och börjat kämpa för min framtid. Nu vet jag vilka mål jag har iaf. Men de tar jag inte upp här ännu, huvudsaken är att jag vet de själv.
En annan sak, ni har säkert hört talas om att jag söker en att dela lägenhet med. Vissa av er har ju haft synpunkter ikring de, särskillt varför jag inte vill dela med Emil. Härmed ska jag informera er om att jag mer än gärna vill dela med honom, men de finns anledningar till varför jag inte frågat honom. En av dessa är bland annat min ekonomiska situation. Den är inte bra och de skulle kännas som om jag levde på Emil, att jag bara flyttade ihop med honom pga min brist på pengar. Eftersom enda anledningen till att jag vill dela lägenhet med någon är för att jag kanske måste flytta hem annars, eftersom jag inte har råd själv. Vill ju såklart inget hellre än att bo med Emil. Nu vet ni de också.
Har även hört att jag har ett förhållande med mitt X på sidan om mitt och Emils, vilket är helt sjukt. Han är en jätte snäll och söt kille, men vi kommer aldrig bli mer än vänner igen. Han är en av mina bästa vänner och vi umgås ibland, smsar mycket osv. Men vi är mycket osams också, mer än vi är sams, så ibland är vi inte ens vänner under en längre tid. Jag älskar honom som en vän, som vilken av mina andra vänner som hellst kan han också få ett hjärta i nått sms ibland. Jag sätter ingen skillnad på mina vänner, alla är lika mycket värda i mina ögon. Bara för att han är kille så betyder inte de att jag gillar honom mer än som vän, vilket är den första slutsatsen alla drar när en tjej och en kille är vänner.
Jag älskar Emil och vill leva ihop med honom resten av  mitt liv, inget kan få mig att ändra mig.
Vissa har ju även problem med att förstå varför jag gjorde mig av med RXCn. SÅ jag skriver väl ner de också för att friska upp erat minne.. De var ju så att jag ville starta ett nytt liv, utan anklagelser hela tiden och utan at ständigt bli påmind om de som varit, och den bilen påminde mig om dåliga saker hela tiden. Jag älskade den verkligen, inget tvivel om de. Men ibland så måste man göra de som känns tungt för att kunna bevisa någon att saker är annorlunda. Samtidigt bevisade jag för mig själv att jag brydde mig om andra saker i livet, som att göra rätt tex. Att jag kunde se nya möjligheter. Mycket blev lättare utan RXCn. Men trots de så kommer den alltid vara den finaste bil som finns, den svek mig aldrig!
Ni får gärna kommentera och lämna synpunkter, jag besvarar gärna era frågor ifall ni undrar över nått.... Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar