söndag 25 september 2011

Äntligen blå himmel!

 För första gången på länge har solen tittat fram, och de har inte regnat en droppe på hela dagen. Känns hur underbart som helst. Idag har varit en riktigt bra dag, trots att jag hatar söndagar, för de är då min gubbe åker upp till Kiruna och jobbar.. Har hunnit visa upp audin till en från Boden, utan några större framsteg, ätit god lunch med hjärtat och sen tillbringa eftermiddagen/kvällen uppe i Kamlunge. Haft med mig hundarna dit också som har busat på fritt där i någon timme medans jag hållit på i stallet. Rambo och Champis var ovanligt lugna idag, var nog för att de fortfarande var ljust då jag plockade in dom för dagen! Hade tänkt börja tömköra båda 2 nu i höst innan snön kommer, få se hur de går med dom planerna nu när jag börjat skolan! Förhoppningsvis ska jag ha tömkört den ena iaf innan snön kommer. Måste jobba med Lillan också, men har ännu ingen sadel som passar riktigt. Ska beställa en gjord från Börjes till att börja med som når ända runt hennes tjocka mage! Hade velat hitta en lite mindre westernsadel åt henne som inte är allt för dyr, tror hon kulle trivas bra i en sådan. Red i alla fall Saga idag i 45 min ute på ängen och en sväng i skogen, prövade ett annat bett nu och de gick mycket bättre. Känslan jag får när jag sitter i sadeln är helt obeskrivlig. De är som att sväva på moln. Jag känner mig trygg där uppe, som att inget annat existerar just då, bara jag och hästen. Allt bara flyter och de känns så himla rätt allting. De är en sån avkoppling för mig att bara få drömma mig bort en stund och glömma allt annat. Hästar är helt underbara djur. De finns alltid där för en, de ställer alltid upp. De bevarar dina hemligheter och de dömmer dig aldrig. De älskar dig precis som den du är!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar