måndag 29 juni 2015

Emilias första Hoppträningar!

Emilia har haft sina första riktiga hoppträningar. Den 22/6 för Robban och 28/6 för Kicki. Jag känner mig hur stolt som helst! Första träningen var på Shettis&Co i ridhuset. Det gick superbra förutom att hon ramlade av och slog sig lite lätt i ett hinderstöd, men det var inget allvarligt. Hon blev mest chockad. Peter tyckte vattenmattan var väldigt läskig och stannade precis framför hindret och då tippade hon framåt. Peter var lite seg, men jag brukar säga till Emilia att det är bättre med en lite lat häst än nån som ångar på som en galning! :D

Andra träningen var i Sangis på klubbens ridbana. Peter var riktigt pigg och framåt, blev nästan lite stark ibland! Emilia var jätte nöjd och hon tyckte det var jätte kul. Hon hoppade även sin första oxer. Det var uppvärmning först med galopp och travbommar, sen fick dom hoppa som en liten bana. Galoppbommar, räcke, kryss och oxer. Superduktiga!! Blev så till mig att jag nästan glömde fota och filma. Peter var mångas favorit där efter träningen. Alla barn skulle pussa och krama på honom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar