onsdag 3 juni 2015

Besviken

Som alla hästägare och allt hästfolk vet så innebär vår/sommaren träningar, kurser och tävlingar! Det innebär härliga dagar i solen, kvällsritter och svalka sig i vattnet tillsammans med hästarna en varm och härlig sommardag. Allt detta får jag tyvärr räkna bort i år (igen!) Fick världens sämsta sommarschema. 2 lediga helger på sju veckor. Pratat med chefen och hon har förklarat läget angående schemat, och visst förstår jag att det inte alltid är så lätt att få ihop så att alla är nöjda. Men för mig innebär det att jag inte kommer kunna planera nått alls. Helgerna kommer innehålla jobb och alla träningar kommer ställas in. Men det är bara att se glad ut och jobba, då ett jobb inte är det lättaste att få idag så man får vara rädd om det man har. Jag tänkte ju att Emilia och Sipper skulle debutera på tävlingsbanorna i höst men vi får se hur mycket träningar vi hinner med då jag har fullt upp. Även Lillans tävlingsdebut måste skjutas upp då jag inte kommer hinna med att rida träningar regelbundet för instruktör under sommaren, Känner mig riktigt besviken. Trodde den här sommaren skulle bli den bästa på länge. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar